Helgen i Stockholm

Har inte hunnit med att berätta om helgen i Stockholm så här kommer en sammanfattning:

Eftersom jag åkte ner Fredag kväll så var det inte mycket mer att göra än att vila upp sig på hotellet inför morgondagen,

Vaknade tidigt på Lördag morgonen så jag beslöt mig för att gå en promenad och sedan gjorde jag mig i ordning för helgens första möte. Showroomet låg på Östermalm så det blev en promenad dit för att kolla in märket Lipsy. Och för er som inte känner till märket så är det ett märke som fokuserar mycket på festklänningar. Materialen är helt underbara och varje plagg är välgjorda, du känner dig lyxig i kläderna! Beställde två olika klänningar som kommer in i butiken under November månad, och båda är helt fantastiska och sitter perfekt på!
 
Klänningar från Lipsy, prisklassen är lite högre men helt klart värt varenda krona!





Efter mötet tog jag taxi till Hammarby där nästa showroom som tillhörde märket Mouli låg, Mouli är ett svensk streetmärke som har kläder för både honom och henne. Kläderna är inte bara street utan det fanns även massvis med fina skjortor som passar till honom. Blev själv väldigt förtjust i märket då det fanns många otroligt fina plagg att välja på!

Tre överdelar för honom från märket Mouli.





Dagens sista möte låg på Modemässan i Nacka, så det vara bara att hoppa in i taxin igen för att bege sig. Modemässans lokaler var helt underbart vackra, men nu var det ju inte de ja skulle skriva om utan vilket märke jag skulle kolla på. Märket jag kollade på var Friis & Co som ni säkert känner till, självklart var våren 2010 full av spännade väskor, skor och smycken! Tycker det är kul att de satsat så mycket på skor för dom är helt gudomliga! Men är ändå lite osäker om jag ska ta in märket i butiken eller inte, vad tycker ni?

Väskor från Friis & Co






Vaknade tidigt även denna dag så precis som igår blev det en promenad för min del.

Även idag åkte jag taxi till Modecenter men idag för att se på Rut m .fl vår kollektion. Helt underbara plagg kommer under 2010, längtar redan till våren! Som ni redan säkert vet är Rut m. fl det märket som redan finns i butiken, och det jag fått höra av er som handlar i butiken är att ni gillar märket och prisklassen som kläderna ligger i. Så självklart kommer Rut m.fl att finnas i butiken även framöver.

Blazer och kjol från Rut m.fl ( Kjolen har jag inne i butik nu i både brunt och svart)





Tog taxin tillbaka till stan för att gå en sväng på lite affärer för att sedan promenera till d. brands showroom vilket tog sin tid, var nämligen lite längre bort än vad jag tänkt mig. Väl framme så fick jag förutom d. brand även kika på lite andra märken som dom har, bland annat ett som heter desigual. d. brand har jag redan i butiken som ni kanske sett, ni som testat ett par d. brand jeans vet att passformen är perfekt! d. brand är ett svenskt denim märke men som även har väldigt fina överdelar.

Jeans från d. brand, har inne alla tre i butiken nu.





Sista mötet för helgen var jag över en timma tidig på men det var så perfekt att den som skulle på möte innan mig var sen så jag fick ändå komma in och kolla på kolletionen. Märket jag kollade på var märket Motel, som ni kanske har sett på Nelly eller på Zoovillage? Helt underbara klänningar i härliga mönster och bra priser!

Fantastiska klänningar från Motel.



Eftersom mötet var klart tidigare än beräknat så blev det en lång väntan på flygplatsen tills mitt plan skulle avgå, nåja jag shoppade parfym och mascara, åt pizza och bläddrade i tidningar så tiden gick ändå ganska fort!

Helgen har varit intensiv men vädligt givande, har varit otroligt intressant att se så många olika märken, göra inköp och se hur allt fungerar!

Bilderna i inlägget är inte något jag beställt inför våren då dessa plagg redan finns ute i butiker, hade bara med så ni på ett ungefär får se vad märkena erbjuder!


Bilder: Lipsy, Nelly, Friis & Co, Zoovillage

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag älskar väskorna från Friis & Co men prisklassen är ju rätt hög men den jag har använder jag nästan jämt. Så någon kanske du borde ta in? :P

2009-08-18 @ 15:13:32
URL: http://kajsaji.com
Postat av: adina

jag bor i stockholm och har aldrig hört om märker Lipsy.. dåligt av mig!

2009-08-18 @ 20:03:47
URL: http://lillsmuurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0